Αποθέωση επιφύλαξε το πολυπληθές κοινό στην Άννα Νετρέμπκο, την Ανίτα Ρατσβελισβίλι, τον Γιουσίφ Εϊβάζοφ, τον Δημήτρη Πλατανιά, τον Φιλίπ Ωγκέν και την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Η πιο πολυαναμενόμενη βραδιά του φετινού καλοκαιριού έφερε κοντά 8.000 θεατές, οι οποίοι έζησαν μια μοναδική εμπειρία ζωντανού θεάματος μετά από μήνες. Το Καλλιμάρμαρο άρχισε να γεμίζει από νωρίς και στις 21.30 το κοινό υποδέχτηκε την Ορχήστρα της ΕΛΣ υπό τον Φιλίπ Ωγκέν, η οποία ερμήνευσε την εισαγωγή του Ναμπούκκο.
Η κορυφαία ντίβα της όπερας του 21ου αιώνα Άννα Νετρέμπκο ανέβηκε στη σκηνή περίπου στις 21.45 εν μέσω θερμών χειροκροτημάτων. Η σπουδαία σοπράνο ξεκίνησε με την ιδιαιτέρως απαιτητική άρια της Λαίδης Μάκβεθ, λαμβάνοντας θερμότατο χειροκρότημα, όπως και στην άρια της Λεονόρας από τον Τροβατόρε. Η μοναδική Ανίτα Ρατσβελισβίλι ερμήνευσε τις δύο άριες της Ατσουτσένας από τον Τροβατόρε, επιβεβαιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τον χαρακτηρισμό που της έχει αποδοθεί ως «της καλύτερης βερντιανής μετζοσοπράνο της εποχής μας». Ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος με τη διεθνή καταξίωση Δημήτρης Πλατανιάς έδειξε την υψηλή του κλάση ερμηνεύοντας μοναδικά τον μονόλογο του Ιάγου από τον Οθέλλο, καθώς και την άρια του Ριγολέττου. Ο διακεκριμένος τενόρος Γιουσίφ Εϊβάζοφ εντυπωσίασε το κοινό με την εξαιρετική του άνεση στις ψηλές νότες, ερμηνεύοντας την άρια του Μανρίκο από τον Τροβατόρε και το «La donna è mobile» από τον Ριγολέττο.
Στο πρώτο συγκλονιστικό ντουέτο της βραδιάς η Νετρέμπκο και ο Εϊβάζοφ ερμήνευσαν το ντουέτο Δυσδαιμόνας και Οθέλλου, ενώ το highlight του Γκαλά ήρθε με τις δύο ντίβες επί σκηνής –την Άννα και την Ανίτα– να ερμηνεύουν το ντουέτο ανάμεσα στην Αΐντα και την Αμνέριδα, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης και φέρνοντας στον νου την ιστορική πλέον ερμηνεία τους στην Αΐντα της Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης. Ο Δημήτρης Πλατανιάς, ο Γιουσίφ Εϊβάζοφ και η Άννα Νετρέμπκο ερμήνευσαν με απαράμιλλη δύναμη και θεατρικότητα το τρίο ανάμεσα στη Λεονόρα, τον Μανρίκο και τον Κόμη ντι Λούνα από τον Τροβατόρε.