Οι κακοί της μεγάλης οθόνης που δίδαξαν στυλ

0
71

Αποτελεί περίπου το «αλατοπίπερο» σε κάθε καλή ταινία. Τη «Νέμεση» του πρωταγωνιστή, τη «φάτσα» εκείνη που το κοινό λατρεύει να μισεί πολλές φορές σε τέτοιο βαθμό, που καταλήγει να κλέβει την παράσταση από τον πραγματικό «αστέρα» της ταινίας.

Όλα αυτά, βέβαια, είναι πράγματα που, λίγο-πολύ τα ξέρεις (ή, έστω, τα υποψιάζεσαι) για τον εκάστοτε «κακό» κάποιας μεγάλης κινηματογραφικής παραγωγής. Αυτό που, ωστόσο, δε φανταζόσουν ποτέ, είναι ότι ο χαρακτήρας αυτός, για κάποιον ανεξήγητο λόγο, είθισται να είναι και ο πιο… καλοντυμένος. Αλήθεια. Ιδού επτά περιπτώσεις που επιβεβαιώνουν πανηγυρικά του λόγου το αληθές.

Ο Tony Montana στον «Σημαδεμένο»

Αμέτρητο ρευστό, απίστευτη εξουσία, ένα θηλυκό που το ποθεί κάθε αρσενικό στο Miami… Ναι, ο Tony Montana τα είχε όλα. Ακόμη και περίσσευμα στυλ στην κατά τεκμήριο πιο κακόγουστη δεκαετία του δεύτερου μισού του περασμένου αιώνα. Ελάχιστη απόδειξη αυτού, τα φίνα κοστούμια και τα μοναδικά φλοράλ πουκάμισα που φορά με περίσσευμα attitude ο «καταραμένος» χαρακτήρας που υποδύθηκε μοναδικά ο Al Pacino στο εμβληματικό φιλμ του Brian De Palma.

Ο Patrick Bateman στο “American Psycho”

Απλά και κατανοητά, ο πιο στιλάτος «κακός» στη (σχετικά) πρόσφατη κινηματογραφική ιστορία. Ένας τίτλος που κερδίζει με χαρακτηριστική άνεση χάρη στη μοναδική αδυναμία που επιδεικνύει στα καλοραμμένα pinstripe κοστούμια με φαρδύ πέτο, σε συνδυασμό πάντα με τα κατάλληλα αξεσουάρ. Και όχι, δεν μιλάμε για το αλυσοπρίονο…

Οι πρωταγωνιστές του «Kids»

ΟΚ, μπορεί να μην είναι «κακοί» με την παραδοσιακή έννοια του όρου, αυτό όμως δε σημαίνει ότι το «παρεάκι» που πρωταγωνιστεί στην ταινία που έκανε παγκοσμίως γνωστή τη Chloë Sevigny δεν έχει τα θεματάκια του. Αλλά και βαθιά γνώση του στυλ, αφού ο τρόπος που ο Telly, ο Casper και τα μέλη της υπόλοιπης «συμμορίας» μοστράρουν τις υπερμεγέθεις φόρμες, τα ποιοτικά sneakers και τα φαρδιά t-shirts (κατά κύριο λόγο) αποτελούν ένα πρώτης τάξεως μάθημα στο streetwear, δύο σχεδόν δεκαετίες προτού ο όρος ταυτιστεί με μια από τις πιο «καυτές» τάσεις στον κόσμο της σύγχρονης μόδας.

Ο Tybalt στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Κι όμως, στην ταινία που κατέστησε τον Leonardo DiCaprio αστέρα πρώτου μεγέθους (και αφίσα σε κάθε κοριτσίστικο δωμάτιο) εκεί πίσω στα mid-90s, ο χαρακτήρας που κλέβει την παράσταση για τις ενδυματολογικές του επιλογές δεν είναι ο «γλυκούλης» Ρωμαίος αλλά ο μοχθηρός Tybalt του John Leguizamo, χάρη στο εμβληματικό μαύρο πανωφόρι του, τα εφαρμοστά (κι εξίσου μαύρα) jeans του αλλά και τα κατακόκκινα γιλέκα του. Σόρι κορίτσια…

Ο Πιγκουίνος στο «Ο Μπάτμαν επιστρέφει»

Αλλιώς, η καλύτερη “on screen” απόδειξη του παλιού εκείνου σοφού ρητού που αναφέρει ότι το στυλ δεν είναι θέμα κιλών αλλά πρωτίστως ζήτημα καλού γούστου και αυτογνωσίας. Τα φίνα κοστούμια, το ημίψηλο καπέλο αλλά και τα dandy πανωφόρια που φόρεσε για τις ανάγκες του συγκεκριμένου ρόλου ο («μπόλικος» και στην πραγματική ζωή) Danny De Vito «μιλάνε» μόνα τους, καθιστώντας ουσιαστικά (και από στυλιστικής άποψης, για να εξηγούμαστε) τον Bruce Wayne / Batman του Michael Keaton απλό κομπάρσο…

Ο Calvin J. Candie στο «Django, o τιμωρός»

Βελούδινα σακάκια, μεταξένια φουλάρια, λεπτοδουλεμένα γιλέκα… Όχι, δεν μιλάμε για τα κομμάτια που ξεχωρίσαμε σε κάποιο πρόσφατο catwalk της Gucci ή της Prada αλλά για όλα εκείνα που ορίζουν την εμφάνιση του Τεξανού μεγαλοκτηματία και δουλέμπορου Calvin Candie στο εν λόγω αριστούργημα του Quentin Tarantino. Αλλιώς, αν νόμιζες ότι ένα western δεν μπορεί να κρύβει μέσα του (και) στυλιστικό ενδιαφέρον, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσεις…

O Ilya Kuryakin στο «Κωδικό όνομα U.N.C.L.E»

Μπορεί ένας σοβιετικός κατάσκοπος να αποδειχθεί αληθινός μύστης του βρετανικού στυλ; Αν πρόκειται για τον Ilya Kuryakin, το καμάρι της διαβόητης KGB στο σούπερ fun και εξίσου stylish The Man from U.N.C.L.E του Guy Richie, η απάντηση εννοείται πως είναι καταφατική. Μια ματιά στη φωτό εδώ θα σου λύσει κάθε απορία για το πώς και το γιατί.