Τα μεγάλα προβλήματα και τους αποκλεισμούς που παρατηρούνται στα Επαγγελματικά Λύκεια, στο θεσμό της Μαθητείας και τις εξετάσεις πιστοποίησης των αποφοίτων, φέρνουν με Ερώτηση τους στην αρμόδιο Υπουργό, 35 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Κορινθίας, κ. Γ. Ψυχογιός.
Σύμφωνα με την ερώτηση ο θεσμός του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας» των Επαγγελματικών Λυκείων ξεκίνησε να υλοποιείται το σχολικό έτος 2017-2018, κατακτώντας ευρύτερη αποδοχή στη εκπαιδευτική κοινότητα. Μαζί με τις άλλες μεταρρυθμίσεις που έγιναν στα ΕΠΑΛ την περίοδο 2015-2019, έχει δημιουργηθεί μια πραγματικά θετική δυναμική για την επαγγελματική εκπαίδευση.
Ο θεσμός αναβάθμισης των αποφοίτων ΕΠΑΛ όμως, απαξιώνεται και κινδυνεύει με ακύρωση, καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί από τον ΕΟΠΠΕΠ οι εξετάσεις πιστοποίησης για τους απόφοιτους της σχολικής χρονιάς 2018-2019.
Περίπου 3.500 απόφοιτοι των ΕΠΑΛ παραμένουν εγκλωβισμένοι στις αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο ανακοίνωσε στις 15 Ιουνίου 2020, έπειτα από μεγάλη καθυστέρηση, την πραγματοποίηση του προπαρασκευαστικού προγράμματος για την προετοιμασία των υποψηφίων για τις εξετάσεις.
Παράλληλα, έντονες ανησυχίες έχει προκαλέσει η πρόθεση της κυβέρνησης, να αποκόψει τυπικά και ουσιαστικά το θεσμό της Μαθητείας από τα δημόσια ΕΠΑΛ, σύμφωνα και με όσα προβλέπονταν στο άρθρο 52 του πρόσφατου Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, που θα είχε ως αποτέλεσμα την εμπλοκή των ιδιωτών στην υλοποίηση του θεσμού και που, τελικά, αποσύρθηκε υπό το βάρος των αντιδράσεων που προκάλεσε.
Με βάση τα παραπάνω οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν, μεταξύ άλλων από την αρμόδια Υπουργό, απαντήσεις στα εξής κρίσιμα ερωτήματα: α) Θα συνεχιστεί η λειτουργία του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας» των ΕΠΑΛ, όπως ισχύει σήμερα και με το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑΛ ή υπάρχει σχεδιασμός εμπλοκής ιδιωτικών συμφερόντων; β) Θα συνεχίσει ο δημόσιος οργανισμός ΕΟΠΠΕΠ να διενεργεί τις εξετάσεις πιστοποίησης των αποφοίτων του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας» των ΕΠΑΛ; γ) Προτίθεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να επαναφέρει διατάξεις προς ψήφιση στη Βουλή, που δημιουργούν αποκλεισμούς στις εγγραφές και τη φοίτηση των μαθητών στα ΕΠΑΛ;