Τι τέλη θα πληρώσουμε το 2017;

0
8

Η μια πρόταση που έχει κατατεθεί είναι να οριστεί νέο ηλικιακό όριο το 2007.

Βάσει αυτού, λοιπόν, θα ισχύσουν τα εξής:

• Οποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό.

• Οποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.

Σύμφωνα με το fpress, η εφαρμογή αυτού του κανόνα θα επιφέρει:

1. Αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2010. Και αυτό διότι τα εν λόγω οχήματα εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα το ποσό των τελών κυκλοφορίας που θα προκύπτει να είναι μεγαλύτερο συγκριτικά με τα 130-255 ευρώ που καταβάλλουν τώρα τα οχήματα της 4ετίας 2007-2010.

2. Μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα κυκλοφορίας 2007-2010 με μεγάλους κινητήρες, δεδομένου ότι τα τέλη για τα 2λιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι το 2010 ξεκινούν από τα 690 ευρώ (για μετά το 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους). Ετσι, στις περισσότερες περιπτώσεις τα τέλη κυκλοφορίας για τα 2λιτρα θα μειωθούν σε σχέση με τα τωρινά δεδομένα.

ΜΕΙΩΣΗ. Δεδομένου ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα επιβαρυνθούν θα είναι πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με αυτόν για τα οποία θα προκύψει μείωση στα τέλη κυκλοφορίας, η εφαρμογή του σχεδίου εκτιμάται ότι θα επιφέρει αύξηση των εσόδων. Αυτά τα χρήματα που θα προκύψουν (εκτιμώνται σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ), αν δεν καλύψουν δημοσιονομικές ανάγκες, θα διοχετευτούν στη μείωση των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού που έχουν κυκλοφορήσει πριν από το 2007.

Στο υπουργείο Οικονομικών πιστεύουν ότι με μια σημαντική έκπτωση σε αυτά τα οχήματα μπορεί να προκληθεί ένα κύμα επιστροφής πινακίδων, έστω και για μερικές δεκάδες χιλιάδες οχήματα.

Οπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, η «μεταρρύθμιση» αφορά σε τουλάχιστον 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ηλικίας 6-9 ετών. Αν, μάλιστα, θιγούν και τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2007, ο αριθμός όσων επηρεάζονται (θετικά ή αρνητικά) θα είναι ακόμη μεγαλύτερος. Τα στατιστικά δείχνουν ότι ο στόλος των Ι.Χ. σε κυκλοφορία «γερνάει» ταχύτατα. Το 92% των οχημάτων έχει ξεπεράσει την 5ετία, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2013 ήταν στο 86%.

Τα οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών αντιπροσωπεύουν πλέον τουλάχιστον το 57%-58% του στόλου έναντι 51% το 2013.