Streetlife

VICKO: Ισχυρά «αντισώματα» για την ελληνική «Zara Home»

Πώς μια κυριολεκτικά οικογενειακή επιχείρηση ανδρώθηκε μέσα στην κρίση και εξελίχθηκε σε αλυσίδα οικιακών ειδών με δίκτυο 170 καταστημάτων – Οι οικονομικές επιδόσεις και η αξιοσημείωτη αντοχή στις συνέπειες της πανδημίας

Το γνωστό απόφθεγμα λέει ότι τις καλύτερες ιστορίες τις φτιάχνουν οι παρέες. Σε κάποιες περιπτώσεις, όμως, ιδιαίτερα στο χώρο του επιχειρείν, τα success stories φτιάχνονται από οικογένειες.

Μια τέτοια περίπτωση είναι αυτή της βορειοελλαδίτικης οικογένειας Τριανταφυλλίδη που ελέγχει την εταιρεία Vicko. Μια εταιρεία που έγινε γνωστή τα τελευταία χρόνια λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων με το μοντέλο του franchising, αλλά έχει τις ρίζες της τέσσερις δεκαετίες πίσω.

Από το 1999, πάντως, που η «Vicko Ηλίας Τριανταφυλλίδης Α.Ε.» λειτουργεί με τη σημερινή της νομική μορφή κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη ίσως ελληνική εταιρεία στον τομέα των ειδών οικιακής χρήσης και διακόσμησης, εδραιώνοντας το brand της με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σε προσιτές τιμές και κυρίως μέσα από την ανάπτυξη ενός οργανωμένου δικτύου 170 franchise  και συνεργαζόμενων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα. Από πέρυσι έβαλε μπροστά και το ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο αυτή την περίοδο δεν λειτουργεί λόγω αναβάθμισης.

Οι ανθεκτικές οικονομικές επιδόσεις

Το αξιοσημείωτο είναι ότι η πανδημία του κορωνοϊού που γονάτισε την αγορά, φαίνεται ότι άφησε «ανέγγιχτη» τη Vicko. Τούτο προκύπτει από τις οικονομικές επιδόσεις του δύσκολου 2020 που δείχνουν ότι ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά μόλις 3,05% στα 28,74 εκατ. ευρώ από 29,64 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, ενώ όλα τα άλλα μεγέθη κινήθηκαν ανοδικά.

Συγκεκριμένα, τα EBITDA ανέβηκαν στα 3,68 εκατ. από 3,14 εκατ. (+17,29%), τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν  στα 3,19 εκατ. έναντι 2,64 εκατ. (+20,61%), ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 2,66 εκατ. από 1,98 εκατ. καταγράφοντας άνοδο κατά 34,54%. Την ίδια ώρα τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος του 2020 εμφανίζονται αυξημένα στα 7 εκατ. ευρώ, έναντι 5,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ο τραπεζικός δανεισμός κινείται συνολικά στην περιοχή των 7 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο κερδών εις νέο φτάνουν τα 13,13 εκατ. ευρώ.

Επίσης στη χρήση 2020 αποφασίστηκε διανομή μερισμάτων (από κέρδη προηγούμενων χρήσεων) συνολικού ύψους 2,1 εκατ. ευρώ.

Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις για την επίδραση της πανδημίας «η κρίση που έχει προκύψει σε παγκόσμιο αλλά και σε τοπικό επίπεδο από την πανδημία έχει ανατρέψει όλες τις προβλέψεις και είναι προφανές ότι οι δύσκολες μακροοικονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό θα επηρεάσουν σημαντικά το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας». Ταυτόχρονα όμως επισημαίνεται ότι «στο βαθμό που ο κορωνοϊός επηρέασε την απόδοση της Vicko, σε αυτή τη φάση (σ.σ. Αύγουστος 2021) και μετά από ένα χρόνο στην καρδιά της πανδημίας παρατηρούμε ότι η όποια αρνητική επίδραση δεν είναι ουσιώδης και ευελπιστούμε ότι μελλοντικά θα επανέλθει πλήρως στην αυξητική πορεία της δραστηριότητάς της».

Αυτό, άλλωστε, επιβεβαιώνεται και από τα οικονομικά αποτελέσματα που δείχνουν ότι η εταιρεία έχει καταφέρει να θέσει γερές βάσεις στην εγχώρια αγορά. Παράλληλα, διαθέτει παρουσία και εκτός συνόρων σε Σερβία, Βουλγαρία, Μαυροβούνιο, Κόσοβο και Βοσνία Ερζεγοβίνη.

Η αφετηρία, η διαδρομή και ο οικογενειακός χαρακτήρας

Η αφετηρία της Vicko βρίσκεται πριν 43 χρόνια, το 1978 όταν ξεκίνησε την πορεία της στον τομέα των ειδών οικιακής χρήσης, υαλικών και ειδών δώρου ως απλός προμηθευτής. Το 1986 μετετράπη στην «Ηλ. Τριανταφυλλίδης & Σια Ο.Ε.». Σύντομα, η γκάμα των προϊόντων διευρύνθηκε, κυρίως χάρη στις εισαγωγές από χώρες της Ευρώπης και της Άπω Ανατολής με την κύρια  δραστηριότητα της εταιρείας να επικεντρώνεται στην εισαγωγή και το χονδρικό εμπόριο διακοσμητικών, επιτραπέζιων ειδών, μαγειρικών σκευών, ειδών οικιακής χρήσης και ηλεκτρικών συσκευών.

Η μεγάλη αποδοχή των ειδών που λάνσαρε κατά καιρούς η Vicko και κυρίως η σχέση ποιότητας-τιμής, την οδήγησε σε ραγδαία ανάπτυξη, με αποτέλεσμα να καταστεί ο «αθόρυβος» leader στον τομέα της. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς μιλάμε για έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από οξύ ανταγωνισμό και εποχικότητα με τη ζήτηση να εξαρτάται απόλυτα από το διαθέσιμο εισόδημα.

Με άλλα λόγια, εφάρμοσε μια «χρυσή συνταγή» που της επέτρεψε να ισχυροποιηθεί εν μέσω της πολύχρονης οικονομικής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι το 2013 ο τζίρος της ήταν κάτω από 10 εκατ. ευρώ (9,9 εκατ. ευρώ το 2012, 8,4 εκατ. ευρώ το 2013). Από το 2014 έσπασε αυτό το «φράγμα» με τον κύκλο εργασιών να φτάνει τα 12,65 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια άρχισε να ανεβαίνει, στα 14,58 εκατ. ευρώ το 2015, στα 20,83 εκατ. ευρώ το 2016, στα 22,4 εκατ. ευρώ το 2017 και στα 26,27 εκατ. ευρώ το 2018.

Έτσι, αποτελεί σήμερα μια από τις ελάχιστες ελληνικές εταιρείες που σχεδιάζουν και τυποποιούν τα προϊόντα τους, ενώ ισχυροποιήθηκε στο «κομμάτι» της δεδομένου ότι απευθύνεται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό με τη φιλοσοφία «να πάψει η ευκολία, το μοντέρνο design, τα πρωτοποριακά προϊόντα να είναι ένα ακριβοπληρωμένο προνόμιο».

Η εταιρεία εδρεύει στη περιοχή της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη όπου διαθέτει αποθήκες και κατάστημα σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις ενώ έχει υποκατάστημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης καθώς και στην Αθήνα.

Παρά την ανοδική πορεία, ήταν και παραμένει μια καθαρά οικογενειακή επιχείρηση. Κάτι που αποτυπώνεται τόσο στο μετοχολόγιο, όσο και στη διοίκησή της. «Ψυχή» της εταιρείας είναι ο Ηλίας Τριανταφυλλίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, αλλά και βασικός μέτοχος με 68%.  Η σύζυγός του Χρυσάνθη κατέχει το 18% των μετοχών και είναι Αντιπρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος, ενώ το «παρών» δίνει πλέον και η νέα γενιά της οικογένειας, με τον Κωνσταντίνο, τη Βασιλική και τη Μαρία Τριανταφυλλίδη να κατέχουν τις υπόλοιπες μετοχές και να είναι ενεργά μέλη της διοίκησης της Vicko.

ΠΗΓΗ: newMONEY.gr

Exit mobile version