ΚΙΝΑΛ: Σε απόγνωση οι πολίτες στην Κορινθία λόγω των Δασικών Χαρτών

0
10

Σε συνέχεια της Ερώτησης που είχε καταθέσει ολόκληρη η κοινοβουλευτική ομάδα του Κινήματος Αλλαγής στις 9 Μαρτίου αναφορικά με τα προβλήματα που παρουσιάζονται με τους δασικούς χάρτες σε όλη την χώρα, οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής Α. Πουλάς και Γ. Αρβανιτίδης κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τα προβλήματα που παρουσιάζονται στους νομούς Κορινθίας και Αργολίδας και ζήτησαν από την Κυβέρνηση να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την επίλυσή τους. Τονίζεται ότι πολλοί Κορίνθιοι πολίτες έχουν επικοινωνήσει με την ΝΕ Κορινθίας, μας έχουν μεταφέρει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και μας ζήτησαν να προβούμε σε ενέργειες για την ανάδειξη και επίλυσή τους.

Αναλυτικά η Ερώτηση:

Κ.Ο. ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

Προς τους Υπουργούς:

  1. Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κ. Σκρέκα
  2. Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κ. Πιερρακάκη
  3. Δικαιοσύνης κ. Κ. Τσιάρα

ΘΕΜΑ: Σε απόγνωση οι πολίτες σε Αργολίδα και Κορινθία λόγω των Δασικών Χαρτών.

Η διαδικασία ανάρτησης των αναμορφωμένων Δασικών Χαρτών στην Αργολίδα και στην Κορινθία έχει ξεκινήσει από τις αρχές Φεβρουαρίου και «τρέχει» προθεσμία 105 ημερών, εντός της οποίας οι πολίτες θα πρέπει να απευθυνθούν στην ιστοσελίδα του «Ελληνικού Κτηματολογίου» προκειμένου να καταθέσουν τις αντιρρήσεις τους, κατόπιν καταβολής τέλους ή να καταθέσουν ατελώς αιτήσεις πρόδηλων σφαλμάτων.

Είχαμε προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι η διαδικασία θα δημιουργούσε πολλά προβλήματα στους πολίτες, λόγω της προχειρότητας στον σχεδιασμό και των πολλών σφαλμάτων που εμπεριέχονται στους αναμορφωμένους Δασικούς Χάρτες. Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε και σήμερα δεχόμαστε εκατοντάδες διαμαρτυρίες από τους πολίτες των δύο νομών που βρίσκονται σε απόγνωση βλέποντας να αμφισβητούνται οι ιδιοκτησίες τους και να είναι αναγκασμένοι να συμμετάσχουν σε έναν γραφειοκρατικό και οικονομικό Γολγοθά για να επανακτήσουν αυτό που δικαιωματικά τους ανήκει.

Συγκεκριμένα διαπιστώνεται ότι στους αναμορφωμένους χάρτες υπάρχει σωρεία λαθών και σφαλμάτων. Εκατοντάδες περιπτώσεις και στους δύο νομούς, όπου καθ’ όλα νόμιμες ιδιωτικές εκτάσεις που διαθέτουν ισχυρούς τίτλους κυριότητας, αριθμό κτηματολογίου ΚΑΕΚ, τελεσίδικες Πράξεις Χαρακτηρισμού από τα αρμόδια δασαρχεία πως δεν είναι δασικές ή χορτολιβαδικές ακόμη και οικοδομικές άδειες για κτίσματα και εγκαταστάσεις, να εμφανίζονται τώρα στους ψηφιακούς χάρτες εσφαλμένα να περιέχουν δασικά ή χορτολιβαδικά τμήματα.

Καλούνται λοιπόν οι πολίτες να καταθέσουν τις αντιρρήσεις τους είτε ατελώς για τα πρόδηλα σφάλματα, είτε κατόπιν καταβολής ειδικού τέλους για τις υπόλοιπες περιπτώσεις. Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει ο πολίτης :

  • Να γνωρίζει επακριβώς τα όρια της ιδιοκτησίας του και να τα αναγνωρίζει πάνω στον ψηφιακό χάρτη

  • Να μπορεί να ελέγξει την ορθότητα των συντεταγμένων των πολυγώνων που φαίνονται στον δασικό χάρτη.

  • Να είναι σε θέση να εντοπίσει τυχόν άλλα σφάλματα του χάρτη.

  • Να μπορεί να ελέγξει αν έχουν περαστεί ορθά τα όρια Πράξης Χαρακτηρισμού ή Βεβαίωσης του Δασαρχείου.

  • Να αντιληφθεί αν το λάθος αφορά Αντίρρηση ή Πρόδηλο σφάλμα, δηλαδή σφάλμα στην απεικόνιση του χάρτη.

  • Να δύναται να ελέγξει αν οι συντεταγμένες δασικού χάρτη ταυτίζονται με αυτές του κτηματολογίου

  • Να είναι ικανός να ελέγξει την ορθότητα των ορίων με βάσει τις διοικητικές πράξεις

  • Να γνωρίζει με ακρίβεια το περίγραμμα νόμιμων κτισμάτων

  • Να ελέγξει τις συντεταγμένες του χάρτη επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ή το χάρτη του ελαιοκομικού ή αμπελουργικού μητρώου αγροτών,

  • Να μπορεί να διαβάσει τον χάρτη αναδασμού ή εποικισμού.

  • Να γνωρίζει αν το γεωτεμάχιο βρίσκεται εντός πολεοδομικού σχεδιασμού όπως Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου, Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου

  • Να έχει στην κατοχή του φωτοερμηνεία που να αποδεικνύει τον μη δασικό χαρακτήρα της έκτασης.

Εάν δε το σφάλμα δεν είναι πρόδηλο και απαιτείται παραπομπή του σε επιτροπή τότε για την οργάνωση του φακέλου του θα χρειαστεί :

  • Έλεγχο της έκτασης σε σχέση με το χαρακτηρισμό του Δασικού Χάρτη

  • Σύνταξη Τοπογραφικού Διαγράμματος Ε.Γ.Σ.Α. ’87

  • Συγκέντρωση στοιχείων, που αποδεικνύουν τον χαρακτήρα της έκτασης (διοικητικές πράξεις, βεβαιώσεις αρμοδίων υπηρεσιών, αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, οικοδομική άδεια, κ.λπ.).

  • Τεχνική Έκθεση – Φωτοερμηνεία.

Επειδή από τα παραπάνω προκύπτει ότι :

  1. Δεν πρόκειται για μια απλή διαδικασία, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση αλλά απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητες.

  2. Οι πολίτες θα χρειασθούν την βοήθεια εξειδικευμένων τεχνικών συμβούλων για τον έλεγχο των ιδιοκτησιών τους και την σύνταξη των αντιρρήσεων. Οι υπηρεσίες αυτές θα προκαλέσουν πρόσθετο οικονομικό βάρος πέρα από την πληρωμή των ήδη αυξημένων τελών. Αυξάνοντας υπέρμετρα την συνολική τους οικονομική επιβάρυνση.

  3. Το κράτος ζητεί από τους πολίτες να ξαναπληρώσουν για κάτι που έχουν στην ιδιοκτησία τους χρόνια και για το οποίο έχουν ήδη πληρώσει αρκετές φορές κατά το παρελθόν μέσω φόρων για την αγορά του ή την μεταβίβαση του ή για την αποδοχή του μέσω κληρονομιάς. Επίσης έχουν πληρώσει και εξακολουθούν να πληρώνουν μέσω συμβολαιογραφικών εξόδων, φόρων ακίνητης περιουσίας, εγγραφής στο κτηματολόγιο, εγγραφής στο ΟΣΔΕ και στα ελαιοκομικά και αμπελουργικά μητρώα και τόσους ακόμα άμεσους ή έμμεσους φόρους που ισχύουν για την ιδιοκτησία στην χώρα μας.

  4. Για την ολοκλήρωση όλων αυτών των διαδικασιών απαιτείται ικανός χρόνος που σίγουρα δεν μπορεί να περιοριστεί στους τρείς μήνες διορία που όρισε η κυβέρνηση. Πολύ περισσότερο όταν βρισκόμαστε εν μέσω πανδημίας, περιοριστικών μέτρων και απαγόρευσης μετακινήσεων.

  5. Σε πολλές περιπτώσεις τα σφάλματα έχουν προκύψει από τον βεβιασμένο και πρόχειρο σχεδιασμό της κυβέρνησης, όπως και η ίδια αποδέχεται, μέσω της θέσπισης του καθεστώτος των πρόδηλων σφαλμάτων. Καθεστώς που αποτελεί και καθαρή ομολογία της αδυναμία του επιτελικού κράτους να καταρτίσει ορθούς και έγκυρους Δασικούς Χάρτες, μετατοπίζοντας για άλλη μια φορά την ευθύνη αλλά και το κόστος στους πολίτες.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Προτίθεστε να αναλάβετε άμεσα νομοθετική πρωτοβουλία για την αποκατάσταση των αδικιών από την ανάρτηση των αναμορφωμένων Δασικών Χαρτών, καταθέτοντας ολοκληρωμένες προτάσεις που θα επιλύσουν οριστικά το ιδιοκτησιακό ζήτημα;

2. Δεδομένων των συνθηκών της πανδημίας και της απαγόρευσης των μετακινήσεων από Νομό σε Νομό άγνωστο για πόσο ακόμα χρονικό διάστημα, προτίθεστε να δώσετε μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο για την υποβολή αντιρρήσεων από τους ιδιώτες χωρίς την καταβολή παράβολου και κατά την εξέταση των ενστάσεων από τις Δασικές Υπηρεσίες να αναγνωρίζονται τα πρόδηλα σφάλματα χωρίς την παραπομπή τους στις επιτροπές αντιρρήσεων;

3. Εξετάζετε την αποστολή ατομικών ειδοποιήσεων με αυτοματοποιημένη διαδικασία, βάση των στοιχείων από τις δηλώσεις του κτηματολογίου σε όσους πολίτες έχουν ιδιοκτησίες με χαρακτηρισμό δάσους ή δασικής έκτασης ή τώρα ή σε δεύτερη φάση και τέλος πάντων πριν την κύρωση των τελικών χαρτών;

4. Προτίθεστε να προβείτε σε κατάργηση ή μείωση των τελών για την υποβολή αντιρρήσεων δεδομένου ότι το κόστος λόγω και της συμβουλευτικής – τεχνικής υποστήριξης που απαιτείται κρίνεται δυσβάσταχτο για τους πολίτες;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ανδρέας Πουλάς

Γιώργος Αρβανιτίδης