Streetlife

Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας:  Δε θα επιτρέψουμε σε κανένα να παίζει με την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας

 

Το άνοιγμα των σχολείων και η αποκατάσταση της διδακτικής –παιδαγωγικής  λειτουργίας είναι επιτακτικό και ουσιαστικό αίτημα μαθητών, εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή του συνόλου σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας.

Αυτό που αναδείχθηκε, άλλωστε, σε αυτή την περίοδο της αναστολής των εκπαιδευτικών λειτουργιών, λόγω της πανδημίας, είναι ο καταλυτικός ρόλος του σχολείου όχι μόνο για τις αυστηρά γνωστικές – μαθησιακές λειτουργίες, αλλά και για την ψυχολογική στήριξη και τις ευρύτερες κοινωνικές λειτουργίες.

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί, βρεθήκαμε και θα βρισκόμαστε πάντα στο πλευρό των μαθητών μας, στηρίζοντας την παρουσία τους μέσα στο ζωντανό και δυναμικό περιβάλλον του σχολείου.

Ο κλάδος των εκπαιδευτικών, που σε όλο το προηγούμενο διάστημα σήκωσε σχεδόν αποκλειστικά στις πλάτες του το βαρύ φορτίο του ελλείμματος σχεδιασμού και προετοιμασίας της Πολιτείας για την τηλεκπαίδευση, με προσωπικό οικονομικό κόστος για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού, είχε ένα ελάχιστο αίτημα:

Το άνοιγμα των σχολείων να γίνει μέσα σε συνθήκες που  θα παρείχαν τις ελάχιστες εγγυήσεις για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας όλης  της  εκπαιδευτικής κοινότητας. Εγγυήσεις που θα έκαναν δυνατή τη σταδιακή αποκατάσταση των λειτουργιών του σχολείου. Όμως, το Υπουργείο Παιδείας, για μία ακόμη φορά, αποδεικνύεται κατώτερο των περιστάσεων. Τα σχολεία άνοιξαν με τους ίδιους όρους που είχαν ανοίξει και πριν από λίγους μήνες, χωρίς να έχει ληφθεί κανένα νέο μέτρο, καμία ουσιαστική μέριμνα, κανένας σοβαρός σχεδιασμός.

Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε κάτι περισσότερο από ένα υπουργείο που βασικό- αν όχι μοναδικό του μέλημα – είναι να περάσει στην κοινωνία μία επίπλαστη εικόνα κανονικότητας, αξιοποιώντας στο έπακρο τα επικοινωνιακά μέσα που διαθέτει και τους επικοινωνιακούς σχεδιασμούς, που είναι οι μόνοι σχεδιασμοί στους οποίους διακρίνεται. Περιμέναμε, όμως, να μην επιδεινώσει περισσότερο τις συνθήκες και τους όρους άσκησης του εκπαιδευτικού έργου σε αυτή την τόσο δύσκολη για όλους περίοδο.

Μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας και άγχους, που εντείνεται από την αύξηση των κρουσμάτων της πανδημίας, στη μέση μιας ασυνεχούς και κατακερματισμένης διδακτικής χρονιάς, το υπουργείο βάζει ως προτεραιότητα την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, την άμεση καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής για τα πανεπιστήμια, την άμεση συνεδρίαση του συλλόγου των διδασκόντων για την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των μαθητών στο πρώτο τετράμηνο. Αποδεικνύει με τον τρόπο αυτό ότι ελάχιστα ενδιαφέρεται για την ουσία της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Το μείζον θέμα  για το υπουργείο είναι η επιβολή διοικητικών διαδικασιών που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο εκπαιδευτικούς και μαθητές και συνολικότερα το σχολείο, στην προσπάθειά του να αντεπεξέλθει στον πολυσύνθετο ρόλο του σε μία ιδιαίτερη περίοδο.

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί , συλλογικά και δυναμικά, οφείλουμε να διεκδικήσουμε τη διασφάλιση των αναγκαίων όρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων .

Απαιτούμε,   έστω και τώρα, η κυβέρνηση να πάρει με ευθύνη όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγειονομική φροντίδα των σχολείων. Εδώ και τώρα να προχωρήσει σε:

 

 

 Δε θα επιτρέψουμε σε κανένα  να παίζει ούτε με την υγεία               αλλά ούτε  και με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.