Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας: Ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας

0
27

Ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας απέστελλε η Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψή της στην Κόρινθο:

Κυρία Υπουργέ,

Την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου  επισκεφτήκατε  σχολικές μονάδες της Κορίνθου,  συνοδεία του  Δημάρχου Κορινθίων και των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού. Για την επίσκεψή σας αυτή το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας  ουδέποτε ενημερώθηκε,  γεγονός βέβαια που δεν μας προκαλεί έκπληξη, καθώς έχουμε εμπεδώσει την απαξίωση που επιδεικνύεται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προς τα συλλογικά όργανα του κλάδου μας. Παρόλα αυτά, έστω και εξ αποστάσεως, σας αποστέλλουμε αυτήν την επιστολή με τα αιτήματά μας, διότι η  πραγματική εικόνα των σχολείων δεν είναι η σχεδόν ειδυλλιακή εικόνα που παρουσιάστηκε στις συναντήσεις σας.

 

                                              Αιτήματα της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας

  1. Να ενισχυθεί οικονομικά η εκπαίδευση για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
  2. Διενέργεια δωρεάν μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και έλεγχος στη διάδοση του ιού.
  3. Να εφαρμοστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών (αποστάσεις, θερμομέτρηση, έλεγχοι, υγειονομικό υλικό κ.λπ.). Να δοθεί δωρεάν ο αναγκαίος αριθμός κατάλληλων μασκών, σε καθημερινή βάση, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό. Να μην επαναληφθεί το φιάσκο με τις τεράστιες μάσκες για το πρόσωπο των παιδιών την πρώτη μέρα έναρξης των σχολείων. Ασφαλής μεταφορά των μαθητών, μέσω ΚΤΕΛ, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και υποχρεωτικός καθημερινός έλεγχος στα λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές για χρήση μασκών, αριθμό μαθητών και τήρηση αποστάσεων.
  4. Μέτρα προστασίας για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου. Το Υπουργείο Παιδείας να αναγνωρίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες άσκησης του έργου μας (είμαστε οι μοναδικοί λειτουργοί του Δημοσίου που καθημερινά συγχρωτιζόμαστε με 25 και παραπάνω μαθητές σε μια αίθουσα). Ακόμη, να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, διευρύνοντας και -όχι όπως τελικά γίνεται -περιορίζοντας τις περιπτώσεις των συναδέλφων που δικαιούνται ειδικής άδειας.
  5. Να γίνει μείωση των μαθητών ανά τμήμα με όριο τους 15 μαθητές. Με την ευθύνη του κράτους και του υπουργείου να καλυφθούν οι κτηριακές ανάγκες για τη στέγαση των μαθητών σε κατάλληλες και σύγχρονες υποδομές!
  6. Να γίνουν τώρα διορισμοί εκπαιδευτικών, ώστε να λειτουργήσουν τα τμήματα με το όριο των 15 μαθητών Είμαστε αντίθετοι στο διορισμό αναπληρωτών τρίμηνης διάρκειας. Με τη Β΄ φάση πρόσληψης των αναπληρωτών   δεν καλύπτεται το σύνολο των κενών στην Κορινθία. (περίπου 35 κενά ακόμα)
  7. Προσλήψεις ειδικών επιστημόνων (ψυχολόγων, νοσηλευτών, κοινωνικών λειτουργών κ.λπ.) για την αντιμετώπιση των έκτακτων σημερινών συνθηκών.
  8. Να προσληφθούν νοσηλευτές και ειδικό βοηθητικό προσωπικό σε όλα τα σχολεία, ώστε να υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό  για να αναλάβει τα καθήκοντα του υπεύθυνου διαχείρισης COVID-19 στη σχολική μονάδα. Πώς μπορεί ο συνάδελφος  εκπαιδευτικός να εκτελεί χρέη σχολίατρου ή νοσηλευτή, χωρίς να έχει τις απαραίτητες γνώσεις; ποιες είναι οι νομικές ευθύνες ; πώς θα εφαρμοστούν στην πράξη όλες αυτές οι οδηγίες  και κατευθύνσεις – ασαφείς σε πολλά σημεία- που περιλαμβάνονται στο θεσμικό πλαίσιο;   
  9. Προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας για το συστηματικό και ενδελεχή καθαρισμό των σχολικών κτηρίων καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας τους , με ιδιαίτερη έμφαση σε ευαίσθητους χώρους όπως π.χ. τουαλέτες, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, εργαστήρια πληροφορικής . Οι  καθαρίστριες που προσελήφθησαν στην Κορινθία και μάλιστα με 3ωρη απασχόληση δεν επαρκούν για τις τεράστιες ανάγκες.
  10. Να μην χρησιμοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την περιστολή διορισμού των εκπαιδευτικών.
  11. Περιορισμός των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία.
  12. Στήριξη της Ειδικής Αγωγής με ολοκληρωμένα μέτρα (πλήρης στελέχωση με προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή, επιπλέον χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση όλων των αναγκών).
  13. Όχι στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση μέσα από τις σχολικές αίθουσες.
  14. Είμαστε ενάντια στην υποβάθμιση και τον εξοβελισμό των ειδικοτήτων ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών), ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών), ΠΕ79 (Μουσικής), ΠΕ80 (Οικονομίας) , ΠΕ81 (Πολιτ. Μηχανικών – Αρχιτεκτόνων), ΠΕ91 (Θεατρικής Αγωγής), ΠΕ88.01 (Γεωπόνων), ΠΕ34 (Ιταλικών), ΠΕ04.05 (Γεωλόγων) από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εξαιτίας του νέου ωρολογίου προγράμματος.