Στην τελική ευθεία οι 6 από τις 8 εργολαβίες του Πάτρα – Πύργος

0
50

Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, είναι το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο συνολικού προϋπολογισμού 293 εκατ. ευρώ.

Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι έξι από τις οκτώ εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος καθώς ολοκληρώθηκε ο έλεγχος τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών  και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης οι συμβάσεις αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή προς έγκριση, ενώ σε εκκρεμότητα μένουν οι υπόλοιπες δύο (μειοδότης έχει αναδειχτεί η εταιρεία Τοξότης του Χ. Καλογρίτσα), για τις οποίες υπάρχουν προδικαστικές προσφυγές.

Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, είναι το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο συνολικού προϋπολογισμού 293 εκατ. ευρώ και χαρακτηρίζεται ένας από τους χειρότερους που υπάρχουν σήμερα καθώς κάθε χρόνο θρηνούμε θύματα.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργου, μήκους 75 χλμ, ήταν αρχικά κομμάτι της οδικής παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό. Ωστόσο το έργο «κόπηκε» με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης στα τέλη του 2013. Κατόπιν το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να το προκηρύξει αρχικά ως αυτοτελές έργο  και αργότερα χωρισμένο σε 8 εργολαβίες (επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη).

Η 8η εργολαβία ανατέθηκε στην ιταλική GD Infrastrutture, η οποία συνεργάζεται στην Ελλάδα με τη Μηχανική.

Στους τέσσερις πρώτους διαγωνισμός, προσωρινός μειοδότης έχει ανακηρυχτεί η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα.

Στον πέμπτο διαγωνισμό, η κοινοπραξία Ξανθάκης – ΙΝΤΕΡΚΑΤ, στον 6ο διαγωνισμό η GD Infrastrutture και στον έβδομο η ΙΝΤΕΡΚΑΤ.

Υπενθυμίζεται ότι το Πάτρα – Πύργος χωρίζεται τεχνικά σε 27 υποέργα: 8 κύριες συμβάσεις, 10 συμβάσεις προαίρεσης (επέκταση σε άλλα τεχνικά έργα), δύο συμβάσεις για αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες, απαλλοτριώσεις, ΟΚΩ, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου (SCADA), την κατασκευή χώρων υγιεινής στα πάρκινγκ, τον τεχνικό σύμβουλο και τις δράσεις δημοσιότητας.

Η κύρια αιτία καθυστέρησης στην έγκριση του έργου από την Ε.Ε. δεν ήταν τόσο ο τεμαχισμός του έργου, όσο η χαμηλή του κυκλοφορία, καθώς η Ε.Ε. έπρεπε να πεισθεί για τη χρησιμότητα της επένδυσης.

Στο έργο αναφέρθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ο οποίος τον χαρακτήρισε «Γιοφύρι της Αρτας», ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η κατασκευή του θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους, αναφέροντας ότι το έργο βρίσκεται ήδη στη διαδικασία του προσυμβατικού ελέγχου στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

«Το Πάτρα-Πύργος είναι σαν το γιοφύρι της Άρτας με την έννοια ότι εξαιρέθηκε από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2013. Έχουν γίνει 8 διαφορετικές εργολαβίες, είμαστε στη διαδικασία του προσυμβατικού ελέγχου εξ όσων γνωρίζω. Από την πληροφόρηση που έχω, τον Σεπτέμβριο θα πάνε και οι οκτώ για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, οπότε πιστεύω ότι –εκτός εξαιρετικού απροόπτου- θα είμαστε εντός στόχου, ώστε μέχρι το τέλος του έτους να αρχίσει η υλοποίηση του έργου» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
insider.gr