Στο +15% η εσωτερική ταξιδιωτική κίνηση στην Πελοπόννησο

0
6

Αυξημένη κατά 10%, σε σχέση με πέρυσι, είναι η ταξιδιωτική κίνηση των Ελλήνων σε δημοφιλείς προορισμούς του εσωτερικού αυτό το καλοκαίρι (Ιούνιος – Ιούλιος – Αύγουστος 2018), με τα ταξίδια στο εξωτερικό να παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική (αύξηση 20%) σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2017.

Aυτό προκύπτει από στοιχεία κρατήσεων που συγκέντρωσε η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA, από τα ελληνικά τουριστικά γραφεία – μέλη των Συνδέσμων της.

Δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους Έλληνες φέτος, στο εσωτερικό της χώρας, είναι τα νησιά του νότιου και βόρειου Αιγαίου, τα Επτάνησα, η Κρήτη και η Πελοπόννησος.

Κορυφαίοι προορισμοί στο εξωτερικό είναι η Γαλλία, η Ιταλία, η κεντρική και βόρεια Ευρώπη καθώς και τα μακρινά ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς όπως η ΝΑ Ασία, η Ιαπωνία, η Κούβα και η Ν. Αμερική.

Η αύξηση στα ταξίδια των Ελλήνων στο εξωτερικό αποδίδεται εν μέρει στις υψηλές πληρότητες που παρατηρούνται στα ελληνικά ξενοδοχεία, λόγω της αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα.

Επίσης, άλλοι παράγοντες φέτος, όπως οι υψηλές θερμοκρασίες στην κεντρική Ευρώπη καθώς και το Μουντιάλ, οι οποίοι έβαλαν φρένο στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής από μεγάλες αγορές του εξωτερικού (Βρετανία, Γερμανία) σε δημοφιλείς Μεσογειακούς προορισμούς, όπως η Ελλάδα, ανάγκασαν τους μεγάλους ευρωπαίους τουρ οπερέιτορ να προχωρήσουν σε ειδικές προσφορές. Το γεγονός αυτό αναμένεται να συρρικνώσει τη διαθεσιμότητα ξενοδοχειακών δωματίων για τους Έλληνες εκδρομείς την ερχόμενη περίοδο έως και τον Σεπτέμβριο, ενισχύοντας τον εξερχόμενο τουρισμό.

Επιπλέον, μέχρι στιγμής, αυτό το καλοκαίρι, παρατηρείται αύξηση των Ελλήνων ταξιδιωτών που επιλέγουν κρουαζιέρα για διακοπές.

Ο πρόεδρος της FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε ότι η ζήτηση των Ελλήνων για ταξίδια φέτος είναι ικανοποιητική και αποτελεί σαφή ένδειξη ότι οι Έλληνες πλέον ταξιδεύουν περισσότερο. Η ζήτηση, για Ελλάδα και εξωτερικό, ανακτά τη δυναμική της, με προοδευτική αύξηση την τελευταία 4ετία, έπειτα από τις χαμηλές επιδόσεις την εποχή της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με την Έρευνα Ποιοτικών Χαρακτηριστικών Ημεδαπών Τουριστών της ΕΛΣΤΑΤ, οι Έλληνες που ταξίδεψαν το 2017 παρουσίασαν αύξηση 10,2% σε σχέση με το 2016 και ανήλθαν σε 4,5 εκατ. Το 2017 πραγματοποιήθηκαν 7,5 εκατομμύρια ταξίδια, σημειώνοντας αύξηση 12,6%.

Τι πρέπει να προσέχουν φέτος οι Έλληνες ταξιδιώτες

Σύμφωνα με το νέο προεδρικό διάταγμα για τα οργανωμένα ταξίδια, που ενσωματώνει στο ελληνικό Δίκαιο σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2018, οι ταξιδιώτες έχουν μεγαλύτερη προστασία στις διαδικτυακές καθώς και στις συνδυαστικές κρατήσεις σε τουριστικά γραφεία για ξεχωριστά ταξιδιωτικά προϊόντα από διαφορετικούς παρόχους (όπως πτήσεις και ξενοδοχεία).

Η FedHATTA εφιστά επίσης την προσοχή των καταναλωτών στα ακόλουθα:

– Να εμπιστεύονται, για τα κάθε είδους ταξίδια, τις μετακινήσεις και τις online κρατήσεις τους, μόνο τουριστικά γραφεία (συμβατικά ή ηλεκτρονικά) που λειτουργούν νόμιμα και διαθέτουν τη βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου του Υπουργείου Τουρισμού (σύμφωνα με τον Ν. 393/1976, όπως ισχύει).

– Να αναζητούν τον αριθμό ΜΗΤΕ των γραφείων αυτών

– Πρόσθετη εγγύηση για τους ταξιδιώτες είναι το τουριστικό γραφείο που θα επιλέξουν -είτε συμβατικό είτε ηλεκτρονικό- να ανήκει σε κάποια από τις Ενώσεις Τουριστικών Γραφείων της χώρας.

Ακόμα, όταν ο καταναλωτής αγοράζει ένα οργανωμένο ταξίδι από τουριστικό γραφείο, πρέπει να έχει οπωσδήποτε υπόψη του ότι:

– Αφού διαβάσει τους όρους συμμετοχής, θα πρέπει να υπογράψει σχετική σύμβαση με το γραφείο, η οποία περιέχει τα στοιχεία του ταξιδιού και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ταξιδιώτη, καθώς και του τουριστικού γραφείου, κάτι που είναι υποχρεωτικό από τη νομοθεσία.

– Θα πρέπει να παραλάβει αντίγραφο της σύμβασης και την απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

– Το ταξίδι του θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε ασφαλισμένο για αστική επαγγελματική ευθύνη του τουριστικού γραφείου-διοργανωτή, ενώ ο ίδιος ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει και πρόσθετη προαιρετική ταξιδιωτική ασφάλιση.