Στην κοινοπραξία του ομίλου Μυτιληναίου με την τεχνική εταιρεία «Ξανθάκης» αναμένεται, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, να καταλήξει το έργο ύψους 15 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ισθμός-Λουτράκι, μήκους έξι χιλιομέτρων.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει προκρίνει ως προσωρινό ανάδοχο την εν λόγω κοινοπραξία, η οποία προσέφερε την υψηλότερη έκπτωση με ποσοστό της τάξεως του 47,82%. Το έργο είχαν διεκδικήσει επίσης η Ακτωρ, η οποία προσέφερε έκπτωση 39,96%, η ΤΕΡΝΑ, που είχε δώσει έκπτωση 36,99%, η Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ (έκπτωση 35,89%) και η J&P Αβαξ (έκπτωση 21,8%).
Με αυτόν τον τρόπο, ο σιδηρόδρομος αναμένεται να επιστρέψει στο Λουτράκι για πρώτη φορά από το 2007, οπότε σταμάτησαν τα δρομολόγια της παλαιάς γραμμής Αθήνας-Κορίνθου-Πάτρας λόγω της έναρξης λειτουργίας της νέας γραμμής Αθήνας-Κορίνθου-Κιάτου. Το έργο είναι επί της ουσίας επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου, καθώς περιλαμβάνει τη μετατροπή της τωρινής γραμμής, με την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Παράλληλα, η γραμμή θα συνδεθεί και με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) του προαστιακού σιδηροδρόμου που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου-Κορίνθου-Αεροδρομίου.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 30 Μαρτίου και η αποσφράγιση των οικονομικών και τεχνικών προσφορών στις 4 Απριλίου. Πλέον, η διαδικασία βρίσκεται στο προσυμβατικό στάδιό της, κάτι που σημαίνει ότι η σύμβαση θα συνταχθεί, θα ελεγχεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και, εφόσον δεν υπάρξει κάποιο κώλυμα, θα υπογραφεί.
Με βάση το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, φαίνεται ότι είναι εφικτή η έναρξη των εργασιών εντός του φθινοπώρου. Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης 18 μηνών, δηλαδή εκτιμάται ότι θα παραδοθεί περίπου στα μέσα του 2020.
Παράλληλα, περιλαμβάνεται και τριετής περίοδος συντήρησης από τον ανάδοχο, μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες. Σημειωτέον ότι η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).