Ενα στα πέντε ποτά είναι λαθραίο

0
2

Αύξηση των εμπορικών ενεργειών, συγκράτηση των τιμών, αλλά και νέα
προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες
συνθέτουν τη στρατηγική που ακολουθεί η Diageo στην ελληνική αγορά μετά
το ξέσπασμα της κρίσης.
Όπως ανέφεραν χθες στελέχη της
εταιρείας, παρά την κατακόρυφη κάμψη της κατανάλωσης που σημείωσαν τα
αλκοολούχα ποτά (αγγίζει το 50%) και την άνοδο του κόστους λειτουργίας, η
Diageo συνέχισε να επενδύει σημαντικά κεφάλαια στην Ελλάδα, πιστεύοντας
στις προοπτικές αλλά και τις μακροπρόθεσμες δυνατότητές της.

«Πάντα πιστεύαμε στη χώρα και επενδύαμε εδώ, και αυτό σκοπεύουμε να
συνεχίσουμε να κάνουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Derk Van Haam
διευθυντής εταιρικών σχέσεων της Diageo Ευρώπης.
Σύμφωνα με την
διευθύντρια επικοινωνίας, κα Αναστασία Αγγελή, η εταιρεία ενέτεινε τις
προσφορές και τις εκπτώσεις προς το λιανεμπόριο και δεν σταμάτησε να
εμπλουτίζει την γκάμα της, με νέες ετικέτες σε όλες τις κατηγορίες,
μεταξύ των οποίων τα premium ή αλλιώς reserve ποτά που εμφανίζουν
εντυπωσιακή ανάπτυξη παρότι πωλούνται ακριβότερα.
«Υπάρχουν
καταναλωτές που ακόμη και σήμερα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το
κάτι παραπάνω για να απολαύσουν κάτι ξεχωριστό. Είναι ενδεικτικό πως τα
reserve ποτά συνεισφέρουν πλέον το 18% του τζίρου της Diageo Hellas όταν
πριν από μερικά χρόνια δεν υπερέβαιναν το 2% με 3%».
Λαθρεμπόριο
Τα
στελέχη της Diageo δεν έκρυψαν τον έντονο προβληματισμό τους για την
υπερφορολόγηση του κλάδου αλλά και τις ανησυχητικές διαστάσεις που έχει
λάβει το λαθρεμπόριο, κυρίως από τη Βουλγαρία, όπου η φορολογία είναι
450% μικρότερη απ’ ό,τι στην Ελλάδα. Υπολογίζεται πως το λαθρεμπόριο
ποτών καταλαμβάνει πλέον το 1/5 της συνολικής κατανάλωσης, με τις
απώλειες εσόδων για το κράτος να εκτιμώνται σε 130 εκατ. ευρώ μόνο από
τον ΕΦΚ.
Γ. Μανέττας