Ενας στους δύο Ελληνες θέλει τη δική του επιχείρηση

0
14

Ζωηρό παραμένει το ενδιαφέρον των Ελλήνων να αποκτήσουν τη δική τους
επιχείρηση παρά τα εμπόδια που υπάρχουν. Αυτό προκύπτει από την έρευνα
Workmonitor της Randstad για το 1ο τρίμηνο του 2017, η οποία εξετάζει το
κλίμα επιχειρηματικότητας και τις προοπτικές των startup εταιρειών, των
μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των πολυεθνικών εταιρειών στην Ελλάδα.
Σύμφωνα
με τους Έλληνες ερωτηθέντες της τελευταίας έκθεσης Workmonitor, το 49%
θα ήθελε να έχει προσωπική επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς θεωρεί
ότι έτσι δημιουργούνται περισσότερες ευκαιρίες.

Η συγκεκριμένη άποψη είναι δημοφιλής στις ηλικίες μεταξύ 18-24 (με
ποσοστό 64%) και 55-67 (με ποσοστό 67%). Ωστόσο, μόνο το 25% των
συμμετεχόντων εξετάζει το ενδεχόμενο να αφήσει την τωρινή εργασία του
και να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση. Αυτό συμβαίνει κυρίως στις
ηλικίες μεταξύ 35-44 και 45-54, όπου παρατηρείται διστακτικότητα στο να
ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση. Το ποσοστό διπλασιάζεται εάν κάποιο
άτομο χάσει τη δουλειά του. Σε αυτή την περίπτωση, το 50% δήλωσε ότι εάν
έχανε την τωρινή εργασία του, θα ήθελε να ιδρύσει τη δική του εταιρεία.
Στην πρώτη θέση παγκοσμίως, το 79% των Ελλήνων συμμετεχόντων δήλωσε ότι
θα ήθελε να έχει επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά το ρίσκο αποτυχίας
υπάρχει σε μεγάλο βαθμό. Το 66% των Ελλήνων συμμετεχόντων στην έρευνα
προτιμά πάντως να εργάζεται σε μία μικρομεσαία ή αυτοδιοικούμενη
επιχείρηση, το 57% σε μία πολυεθνική εταιρεία, ενώ το 59% θα ήθελε να
εργάζεται σε μία startup.
Η ισχυρή βούληση των Ελλήνων να
στραφούν στην επιχειρηματικότητα προκύπτει και από την έρευνα της Amway
που παρουσιάστηκε χθες. Παρότι ο αριθμός τους μειώθηκε, περίπου ένας
στους δύο Έλληνες εξακολουθούν να ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν τη δική
τους επιχείρηση. Συγκεκριμένα, το 46% δηλώνει πως «μπορώ να φανταστώ ότι
ξεκινώ τη δική μου επιχείρηση», ποσοστό χαμηλότερο συγκριτικά με το
2015 (ήταν πάνω από 55%), αλλά υψηλότερο σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο
όρο που είναι 39%.
Σχετικά με τα προσωπικά κίνητρα που τους
οδηγούν να θέλουν τη δική τους επιχείρηση, το 42% των Ελλήνων
ερωτηθέντων απάντησε «η ανεξαρτησία από τον εργοδότη, όντας το αφεντικό
του εαυτού μου» και το 38% «η αυτοεκπλήρωση, η δυνατότητα να
πραγματοποιήσω τις δικές μου ιδέες». Άλλα κίνητρα, κατατάσσονται κατά
σειρά: «πιθανή επιστροφή στην αγορά εργασίας, ως εναλλακτική της
ανεργίας» ποσοστό 34%, «καλύτερη προοπτική για δεύτερο εισόδημα» ποσοστό
33% και «καλύτερη εξισορρόπηση μεταξύ της οικογένειας, του ελεύθερου
χρόνου και της σταδιοδρομίας» ποσοστό 23%.
Αυτοαπασχόληση
Σύμφωνα
με την ίδια έρευνα, τα 2/3 των Ελλήνων εξακολουθούν να έχουν θετική
στάση προς την επιχειρηματικότητα, παρά το γεγονός ότι σε σχέση με το
2015, ο δείκτης παρουσιάζει πτώση και παραμένει σε χαμηλότερο επίπεδο
συγκριτικά με τον διεθνή μέσο όρο. Το 64% των Ελλήνων, έχει γενικά
θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα, σε σχέση με το 69% του
2015 και σε σχέση με το παγκόσμιο ποσοστό 77% αλλά και το ευρωπαϊκό 74%.
Στην ερώτηση για το πώς θα εξελιχθεί η αυτοαπασχόληση τα επόμενα πέντε
χρόνια στην Ελλάδα, το 24% πιστεύει πως είναι πιο πιθανό να είναι
αυτοαπασχολούμενοι, το 18% πιστεύει πως η αυτοαπασχόληση θα παραμείνει
ως έχει σήμερα, ενώ το 55% πιστεύει πως θα είναι λιγότερο πιθανό απ’
ό,τι τη σημερινή εποχή.