Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι τουρίστες στην Ελλάδα;

0
83

Εννιά στους 10 τουρίστες αξιολογούν την εμπειρία τους από τη χώρα πολύ καλή έως άριστη
Επόμενο «στοίχημα», η επιμήκυνση της σεζόν. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η ηγεσία του ΕΟΤ, που θεωρεί ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας είναι ένας «στόχος έτοιμος να κατακτηθεί», κρίνοντας και από τα αποτελέσματα της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας που διενήργησε μέσα στον Οκτώβριο, σύμφωνα με την οποία 9 στους 10 τουρίστες αξιολογούν την εμπειρία τους από τη χώρα πολύ καλή έως άριστη.

Για την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό, ο Οργανισμός δρομολόγησε μέσα στο 2016 πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής ύψους 13,65 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει δράσεις προβολής της χώρας σε στοχευμένες αγορές. Το πρόγραμμα υλοποιείται από τα 15 γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό (ύψους δαπάνης 6,1 εκατ. ευρώ) και από την Κεντρική Υπηρεσία ΕΟΤ (7,55 εκατ. ευρώ) και περιλαμβάνει:

-Το Digital (online) πρόγραμμα συνεργασιών με τις πλέον δημοφιλής ψηφιακές πλατφόρμες: Google, Instagram, Trip Advisor, Adara (Τravel intelligence πλατφόρμα), Facebook, Τaboola, Savoteur (απευθύνεται άτομα υψηλού κοινωνικού – μορφωτικού επιπέδου και Key Opinion Leaders ) Expedia, Burda.Ru, Sizmek (παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα διαδικτυακής καμπάνιας σε real time), αλλά και τις: Yandex (μηχανή αναζήτησης στη Ρωσία) και Baidu (μηχανή αναζήτησης στην Κίνα).

Τα αποτελέσματα σύμφωνα με τις μετρήσεις της SIZMEK ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά. Τα διαφημιστικά μηνύματα του ΕΟΤ σε Μεγάλη Βρετανία, Η.Π.Α., Καναδά, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ρωσία, Χώρες Μέσης Ανατολής κ.α ξεπέρασαν τις 600.000.000 εμφανίσεις (impressions), και έφθασαν σε 97 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες.

– Κοινά διαφημιστικά προγράμματα με τους σημαντικότερους Τ.Ο.s (π.χ. Tui, Thomas Cook), προβολή σε Inflight περιοδικά μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, όπως: United Airlines, Delta Airlines, Aeroflot,Lufthansa, Swiss Airlines, EasyJet, διαφημιστικές ενέργειες σε επιλεγμένα offline και ομογενειακά μέσα, με βασική την καμπάνια στο Travel Channel που περιελάμβανε την παραγωγή 5 θεματικών διαφημιστικών spots διάρκειας 60” και την προβολή τους για 3 μήνες μέσω του δικτύου του Travel Channel σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική. Επιπλέον, «έτρεξε» τη διαδικτυακή καμπάνια “Now is the time” για την προσέλκυση τουριστών της «τελευταίας στιγμής» με αποτέλεσμα» φέτος να έχουμε τον καλύτερο Σεπτέμβριο και Οκτώβριο σε αφίξεις», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Τρυφωνόπουλος, στο πλαίσιο της παρουσίασης- απολογισμού του ΕΟΤ. Θετικά ήταν και τα αποτελέσματα της διαφημιστική καμπάνιας με την Ryanair από τέλος Σεπτεμβρίου μέχρι μέσα Νοεμβρίου σε Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και Πολωνία, για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ενδεικτικά, κατά τη διάρκειά της προέκυψε άνοδος στις κρατήσεις της Ryanair από τη Μεγάλη Βρετανία +19%, τη Γερμανία +16%, την Πολωνία +7%.

Ο ΕΟΤ συμμετείχε επιπλέον σε 34 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις συνολικού προϋπολογισμού 5,79 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων για πρώτη φορά φέτος και εκθέσεων θεματικού τουρισμού (Yachting, καταδύσεις κ.α.) και ειδικού κοινού ( μαθητές- φοιτητές, ηλικίες 50+ κ.α.).

Στον τομέα στρατηγικής επικοινωνίας ο ΕΟΤ, μεταξύ άλλων, διοργάνωσε 252 ταξίδια εξοικείωσης – για πρώτη φορά, λόγω ειδικών συνθηκών, και μέσα στη θερινή περίοδο – για καταξιωμένους στο τουριστικό ρεπορτάζ ξένους δημοσιογράφους και bloggers (συμμετείχαν 344 δημοσιογράφοι, 52 bloggers και 140 μέλη τηλεοπτικών συνεργείων) αλλά και μεγάλους T.O.s ( συμμετείχαν 382 τουριστικοί πράκτορες και opinion leaders) ανά χώρα, για την προβολή -κυρίως των λιγότερων γνωστών στο εξωτερικό – Ελληνικών προορισμών και τον σχεδιασμό τουριστικών πακέτων για τους πελάτες τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ειδικότερα ο ΕΟΤ υποστήριξε ή / και διευκόλυνε συνολικά 23 τηλεοπτικές παραγωγές από Αμερική, Ρωσία, Κίνα, Γερμανία, Βρετανία Σουηδία, Νορβηγία Ολλανδία, Τουρκία, Ισραήλ και Ιταλία, μεταξύ των οποίων η παραγωγή ντοκιμαντέρ με θέμα τον Μινωικό Πολιτισμό από το Travel Channel Η.Π.Α. Από αυτά – 41 ταξίδια αφορούσαν στα νησιά που δέχθηκαν μεταναστευτικές ροές όπως Λέσβος, Χίος, Σάμος, Λέρος, Κως. Σύμφωνα με τον κ. Τρυφωνόπουλο, το συνολικό κόστος των ενεργειών στο κομμάτι της στρατηγικής επικοινωνίας ανήλθε σε 1,945 εκατ. ευρώ (έναντι προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ ) με σχεδόν τριπλάσιο όφελος σε δημοσιότητα (media value). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα ταξίδια εξοικείωσης που πραγματοποίησαν τα Γραφεία ΕΟΤ Μεγάλης Βρετανίας, Ολλανδίας, και Αυστρίας με συνολικό προϋπολογισμό δημοσίων σχέσεων 805.000 ευρώ αντιστοιχούν σε δημοσιεύματα συνολικής αξίας περίπου 2,3 εκατ. ευρώ.

Ικανοποίηση τουριστών στην Ελλάδα

Την ίδια στιγμή, με βάση την ποσοτική και ποιοτική έρευνα ικανοποίησης τουριστών που πραγματοποίησε η εταιρεία QED Market Research για λογαριασμό του ΕΟΤ, σε 13 πύλες εισόδου της χώρας, 9 στους 10 τουρίστες αξιολογούν την εμπειρία τους από τη χώρα πολύ καλή έως άριστη. Αποκλειστικά με άριστα την βαθμολογούν οι 4 στους 10 είτε αεροπορικών πτήσεων (36%) είτε οδικής μετακίνησης (35%).

Η έρευνα υλοποιήθηκε 12-24 Οκτωβρίου 2016, σε δείγμα 2.179 απερχόμενων τουριστών, με προσωπικές συνεντεύξεις, σε 10 αεροδρόμια: Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Καλαμάτας, Μυτιλήνης, Κέρκυρας, Ηρακλείου, Χανίων, Σαντορίνης και τρεις συνοριακούς σταθμούς: Ευζώνων, Κήπων και Προμαχώνα. Οι συμμετέχοντες ήταν άντρες και γυναίκες, σε αναλογία 52/48, ηλικίας 20-60 ετών. Το ερωτηματολόγιο ήταν διαθέσιμο σε πέντε γλώσσες: αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, γαλλικά και ρωσικά.