Ένα ξυπνητήρι με τεχνητή νοημοσύνη

0
2

Μία γαλλική startup επνεύστηκε ένα επιτραπέζιο ρολόι το οποίο φιλοδοξεί να γίνει το δεξί σου χέρι
Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι στην Ελλάδα θέλουμε το ξυπνητήρι μας να είναι όσο πιο χαζό γίνεται. Να χτυπάει το πρωί, να επαναπρογραμματίζεται για «πέντε λεπτά ακόμα» και τίποτε άλλο. Επομένως δεν είμαι σίγουρος αν το ρολόι που εμπνεύστηκε μία γαλλική startup θα μπορούσε να έχει απήχηση στην αγορά της χώρας μας, αλλά ποτέ δεν ξέρεις…

Η εταιρεία Holi, λοιπόν, ετοιμάζεται να διαθέσει στην αγορά το Bonjour, ένα ξυπνητήρι με τεχνητή νοημοσύνη που φιλοδοξεί να γίνει ο αναντικατάστατος προσωπικός βοηθός σου. Το πρώτο και κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι δεν έχει κουμπιά. Λειτουργεί με εντολές φωνής και μπορεί να σου απαντήσει και το ίδιο – με γυναικεία φωνή, γιατί τα ξυπνητήρια δεν πρέπει να τρομάζουν τον κόσμο.

Το Bonjour μπορεί να προσαρμόσει την ώρα αφύπνισης ανάλογα με τις συνθήκες. Για παράδειγμα: πες ότι έχεις ένα σημαντικό ραντεβού. Η συσκευή θα ελέγξει τις συνθήκες κίνησης και θα σε ξυπνήσει νωρίτερα αν υπάρχει μποτιλιάρισμα (πιθανώς αυτό στην ελληνική περίπτωση να οδηγούσε σε μισή ώρα λιγότερου ύπνου σε μόνιμη βάση). Αν πάλι αρχίσει να χτυπάει και εσύ του πεις «πέντε λεπτά ακόμα», πιθανώς να σου ρίξει άκυρο υπενθυμίζοντάς σου ότι δεν πρέπει να αργήσεις. Από την άλλη πλευρά, αν βάλεις αφύπνιση για τις 8 το πρωί της Κυριακής και το Bonjour διαπιστώσει ότι ο καιρός δεν είναι καλός, θα σε αφήσει να ξυπνήσεις λίγο αργότερα.

Εκτός από τη διασύνδεση με το ημερολόγιο και την πρόγνωση καιρού, η συσκευή μπορεί να αναμεταδώσει τις κύριες ειδήσεις της ημέρας ή να συνδεθεί με το wearable σου και να σου προτείνει να ασκηθείς, αν διαπιστώσει ότι ήσουν κάπως αδρανής. Παράλληλα, μπορεί να συνδεθεί και με έξυπνες συσκευές του σπιτιού σου και να σε ενημερώσει αν για παράδειγμα μία κάμερα ασφαλείας εντοπίσει ύποπτη δραστηριότητα σε ένα σημείο του διαμερίσματος ή να κλείσει τα φώτα όταν πεις καληνύχτα. Εννοείται, βέβαια, ότι μπορεί να παίξει και μουσικά κομμάτια είτε μέσω διαδικτυακών σταθμών είτε μέσω του Spotify.

Η καμπάνια για το προϊόν ξεκίνησε στο Kickstarter στις 25 Οκτωβρίου και μέσα σε λιγότερο από οκτώ ώρες συγκέντρωσε το αρχικό ζητούμενο κεφάλαιο των 50 χιλιάδων δολαρίων (46 χιλιάδες ευρώ), ενώ πλέον έχει ξεπεράσει τα 410 χιλιάδες δολάρια. Η τιμή του ξεκινά από τα 99 δολάρια (91 ευρώ).